Biodiversitet – et forslag til bedre forståelse

BIODIVERSITET – ET FORSLAG TIL BEDRE FORSTÅELSE

The Wildlife Trust i UK har gennemført et forsøg med skolebørn, fortrinsvis skolebørn i 8-9 års alderen.

Børnene kom hver dag ud i naturen i én time, hvor de bl.a. lærte at bestemme arter, at forstå hvad naturen har af betydning for os.

De blev efterfølgende spurgt om hvad disse timer i naturen havde betydet for dem.

  • 90% følte, at de havde lært noget nyt om naturen
  • 79% følte at erfaringen kunne hjælpe dem med skolearbejdet
  • 84% følte, at de var i stand til at foretage sig nye ting og gennemføre dem når de prøvede
  • 79% følte sig mere sikre på sig selv
  • 81% var enige i, at de fik bedre forhold til deres lærere
  • 79% sagde, at de fik bedre forhold til deres klassekammerater

Ud over de åbenlyse personlige udbytter, kan naturtimerne sikkert også bidrage til, at kommende generationer får en større forståelse af vores natur og dens afgørende betydning for os, og forstå, hvorfor det er vigtigt at sikre biodiversiteten.

Er i enige, så del indlægget.

Fra Birdguides Newsletter 13. november 2019

Med venlig hilsen

Bjarne Bo

Venligst Log ind for at kommentere